Спочатку була “Дружба”

“Дружба” – один із найстаріших мікрорайонів Тернополя.  До Другої світової війни ця частина міста називалася Загребеллям. У 1925 році Загребелля офіційно приєднали до Тернополя. До цього це був окремий населений пункт, який отримав свою назву від того, що був розташований за греблею від Тернополя.

Під час Другої світової війни, а саме під час боїв у 1944 році, 85% будівель, які знаходилися на Загребеллі, були знищені.
Відтак, після війни цей район Тернополя доводилося відбудовувати практично з нуля.
Власне, саме у післявоєнний період Загребелля і отримало свою нову назву – Дружба.
Першими розбудували сучасні вулиці Дружби, Мазепи.

Далі на черзі була вулиці Миру. Потім почалося будівництво вулиці Карпенка.
– Будинок, у якому ми жили, був першою багатоповерхівкою на вулиці Карпенка, – пригадує голова громадської організації “Міщанське братство”. – Пам’ятаю з дитинства, що на місці де зараз студентське містечко педагогічного університету, тоді ще взагалі нічого не було. Взимку там часто каталися на лижах. Пригадую ми з мамою і з батьком теж ходили часто кататися туди на лижах.

Тільки у 1969 році педагогічний інститут перевели з Кременця у Тернопіль. Відтак, з початку 70-их почалася активна розбудова студентського містечка педуніверситету.
Примірно у той же час починається і розбудова студентського містечка Тернопільського національного економічного університету.
На сьогоднішній день, ці два вищі навчальні заклади, ТНПУ і ТНЕУ є гордістю не тільки масиву “Дружба”, а й усього Тернополя.

дружба1Правда, післявоєнна розбудова масиву Дружба відбувалася не так вже й швидко як це здається. Та і район цей виглядав дещо по-іншому. Так, до кінця 50-их років міст на греблі був дерев’яний. А від греблі і аж до Середньої церкви (Церква Різдва Христового, що на вулиці Руській) тягнувся бульвар.

Під час будівництва тролейбусної лінії бульвар ліквідували, так само і ліквідували дерев’яний міст на греблі. Його замінили на сучасний, той що і зараз є (міст біля “Маяка”).
40 років тому, а саме у грудні 1975 року, у Тернополі запустили перший тролейбус. Втім, регулярні маршрути тролейбуси у нашому місті почали здійснювати у 1976 році. Перші тролейбусні маршрути з’єднували центральну частину міста із масивом “Дружба”.

Пік розбудови мікрорайону “Дружба” припадає якраз на середину 70-их рр. У цей час активно зводили житлові багатоповерхівки, прокладали дороги, тролейбусні лінії тощо.
Наприкінці 70-их на місці болота і торфових розробок почали зводити гідропарку “Топільче”. Першу чергу гідропарку  відкрили тільки у 1983 році.
У 70-ті роки у нашому місті були три основні мікрорайони – Центр, Новий Світ і Дружба. Масиви Східний та Сонячний взялися зводити тільки на початку 80-их рр., коли на Дружбі у той час уже вирувало життя.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *